Kατηγορίες

Αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των Δημόσιων Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.)

Αξιολόγηση εκπαιδευτών ΙΕΚ (ΣΑΕΚ): Ποινή “διαγραφής” για ένα έτος από το Μητρώο σε όσους το έργο αξιολογηθεί ως «ακατάλληλο»

Η απόφαση σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των Δημόσιων Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.)

Ποινή “διαγραφής” για ένα  έτος Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Ι.Ε.Κ. και των Ε.Σ.Κ., προβλέπει η απόφαση της υφυπουργού Παιδείας Ι. Λυτρίβη, η οποία ορίζει τις  λεπτομέρειες σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των Δημόσιων Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.).

Ειδικότερα η απόφαση ορίζει τα εξής:

Άρθρο 1
Σκοπός της αξιολόγησης των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των Δημόσιων Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

Σκοπός του δυναμικού συστήματος πολυεπίπεδης και αποτελεσματικής αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των Δημοσίων Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού είναι η διασφάλιση της ποιότητας στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, διαμέσου της συστηματικής, τεκμηριωμένης και λεπτομερούς αποτίμησης, ανάδειξης και καταγραφής του εκπαιδευτικού έργου που παρέχεται στα Δημόσια Σ.Α.Ε.Κ., καθώς και της χρήσης αντικειμενικών κριτηρίων.

Άρθρο 2
Περιοδικότητα, αρμόδια όργανα και πρόσωπα που συμμετέχουν στη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των Δημόσιων Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

1. Οι εκπαιδευτές επαγγελματικής κατάρτισης των Δημόσιων Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. αξιολογούνται με την ολοκλήρωση κάθε εξαμήνου κατάρτισης από τον Διευθυντή και τους Υποδιευθυντές της Σ.Α.Ε.Κ..

2. α) Στη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης Δημόσιων Σ.Α.Ε.Κ. συμμετέχουν μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας του άρθρου 2 της υπό στοιχεία 11408/Κ7/1.2.2024 απόφασης της Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Ρυθμίσεις θεμάτων και λεπτομερειών σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας αξιολόγησης του έργου των Διευθυντών και των Υποδιευθυντών των Δημόσιων Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού» (Β’ 927), οι καταρτιζόμενοι της οικείας Σ.Α.Ε.Κ., οι οποίοι καταχωρίζουν ανώνυμα την αποτίμηση του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης, με τη συμπλήρωση καταλόγων ερωτήσεων.

β) Στην ως άνω ψηφιακή πλατφόρμα εισάγονται οι κατάλογοι ερωτήσεων (ερωτηματολόγια) αποτίμησης του έργου του αξιολογούμενου εκπαιδευτή, οι οποίοι συντάσσονται από τη Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Επικοινωνίας της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ., για τη συμμετοχή των καταρτιζόμενων των Σ.Α.Ε.Κ. στη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης.

3. Η πρόσβαση των καταρτιζόμενων της οικείας Σ.Α.Ε.Κ. στη διαδικασία αξιολόγησης, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας πραγματοποιείται με τη χρήση των προσωπι- κών κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet). Δια- χειριστές της ψηφιακής πλατφόρμας είναι εντεταλμένοι υπάλληλοι της Διεύθυνσης Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Καινοτομίας και της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων, της Γενικής Διεύθυνσης Ψηφιακών Συστημάτων, Υποδομών και Εξετάσεων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α..

4. Οι υπόχρεοι προς αξιολόγηση εκπαιδευτές επαγγελματικής κατάρτισης των Σ.Α.Ε.Κ. ενημερώνονται από τον Διευθυντή της οικείας Σ.Α.Ε.Κ., μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, για το γεγονός ότι είναι υπόχρεοι προς αξιολόγηση.

Άρθρο 3
Χρονοδιάγραμμα, διαδικασία καταχωρήσεων και εξαγωγή αποτελεσμάτων από την ψηφιακή πλατφόρμα

1. Οι καταρτιζόμενοι, οι οποίοι φοιτούν στη Σ.Α.Ε.Κ. προβαίνουν στην καταχώρηση της αποτίμησης του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης της Σ.Α.Ε.Κ., με απάντηση στα ερωτηματολόγια που έχουν εισαχθεί στην ψηφιακή πλατφόρμα, σύμφωνα με την περ. α) της παρ. 2 του άρθρου 2, δύο (2) φορές κατ’ έτος, μετά την ολοκλήρωση του πρώτου και του δεύτερου εξαμήνου κατάρτισης, ως εξής:

α) Στο τέλος του πρώτου εξαμήνου κατάρτισης και, το αργότερο έως τη 15η Φεβρουαρίου εκάστου έτους κατάρτισης, οι καταρτιζόμενοι που φοιτούν σε αυτό κατά το πρώτο εξάμηνο αποτιμούν, το έργο των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης της οικείας Σ.Α.Ε.Κ..

β) Στο τέλος του δευτέρου εξαμήνου κατάρτισης και το αργότερο έως την 30η Ιουνίου εκάστου έτους κατάρτισης, οι καταρτιζόμενοι που φοιτούν σε αυτό κατά το δεύτερο εξάμηνο αποτιμούν, το έργο των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης της οικείας Σ.Α.Ε.Κ..

γ) Ειδικά, για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων της αποτίμησης από τους καταρτιζόμενους των Σ.Α.Ε.Κ. του έργου  εκπαιδευτών Σ.Α.Ε.Κ., απαιτείται να έχει συμμετάσχει κατ’ ελάχιστον το ένα τέταρτο (1/4) του συνολικού αριθμού εγγεγραμμένων καταρτιζομένων στο εξάμηνο κατάρτισης που πραγματοποιείται η διαδικασία αξιολόγησης μέσω των καταλόγων ερωτήσεων της περ. β) της παρ. 2 του άρθρου 2.

2. α) Οι εντεταλμένοι υπάλληλοι της Διεύθυνσης Τεκμηρίωσης και Επικοινωνίας της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. έχουν πρό- σβαση στους καταλόγους ερωτήσεων που συμπληρώνουν οι καταρτιζόμενοι, οι οποίοι συμμετέχουν στην αποτίμηση του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2, για τους ακόλουθους σκοπούς: α) της παρακολούθησης και εξαγωγής των αποτελεσμάτων της αξιολογικής διαδικασίας μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας, β) της στατιστικής ανάλυσης των δεδομένων και της συγκέντρωσης και διαβίβασης των αποτελεσμάτων στη Διεύθυνση Εφαρμογής Επαγγελματικής Κατάρτισης της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. για τη διενέργεια της αξιολόγησης.

β) Πρόσβαση στις εκθέσεις αυτοαξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης έχουν οι αξιολογητές τους, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 2.

Άρθρο 4
Μορφή, Περιεχόμενο και Χρονοδιάγραμμα εκθέσεων αυτοαξιολόγησης των εκπαιδευτών των Δημοσίων Σ.Α.Ε.Κ.

1. Ένα (1) μήνα πριν από τη λήξη του εξαμήνου κατάρτισης, οι εκπαιδευτές επαγγελματικής κατάρτισης συντάσσουν έκθεση αυτοαξιολόγησης του έργου τους, την οποία υποβάλουν με κάθε πρόσφορο τρόπο στον Διευθυντή και τους Υποδιευθυντές της οικείας Σ.Α.Ε.Κ. Η έκθεση αυτοαξιολόγησης λαμβάνει αριθμό πρωτοκόλλου από την οικεία Σ.Α.Ε.Κ..

2. Οι εκθέσεις αυτοαξιολόγησης των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης περιλαμβάνουν τον απολογισμό της παροχής από αυτούς διδακτικού έργου και της εκπαιδευτικής δράσης τους. Συγκεκριμένα, αποτιμούν τη διδασκαλία των μαθημάτων τους σε σχέση με την παροχή του αναγκαίου επιστημονικού εκπαιδευτικού υλικού, καθώς επίσης και σε σχέση με τον βαθμό σύνδεσής τους με τις ανάγκες της κατάρτισης. Αξιολογούν, επίσης, τη συμβολή τους σε σχέση με τη διαχείριση του τμήματος και τη δημιουργία ενός καλού μαθησιακού κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη, την προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ του ιδίου και των καταρτιζόμενων στο πλαίσιο της ίσης μεταχείρισης όλων των καταρτιζόμενων χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς, την επίλυση διαφορών και τη διαχείριση συγκρούσεων, καθώς και τη συμβολή τους στην ενεργητική συμμετοχή των καταρτιζόμενων στη διαδικασία της κατάρτισης. Τέλος, οι εκπαιδευτές οφείλουν να συμπεριλάβουν στις εκθέσεις αυτοαξιολόγησης τον απολογισμό τους σχετικά με την υπηρεσιακή τους συνέπεια και επάρκεια, ιδίως ως προς την τήρηση του καθηκοντολογίου τους, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των Σ.Α.Ε.Κ.

Άρθρο 5
Αξιολόγηση σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα

1. Το έργο των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, ως προς τα πεδία που καθορίζονται στην παρ. 1 του άρθρου 31Ε του ν. 4763/2020 (Α’ 254), τα οποία αναλύονται στα κριτήρια της παρ. 2 του ίδιου άρθρου του ως άνω νόμου. Στην εν λόγω κλίμακα, το έργο τους διαβαθμίζεται σε εξαιρετικό, πολύ καλό, ικανοποιητικό και ακατάλληλο.

2. Η χρήση περιγραφικής κλίμακας συνίσταται στην αξιοποίηση των δεδομένων και στοιχείων αξιολόγησης, με στόχο να περιγραφούν οι προδιαγραφές ποιότητας και αποτελεσματικότητας των διαδοχικών βαθμίδων επίδοσης, όσον αφορά τις παραμέτρους του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, του παιδαγωγικού κλίματος και της διαχείρισης του τμήματος καθώς και της συνέπειας και της επάρκειας του εκπαιδευτή.

3. Οι προβλεπόμενες τέσσερις (4) αλληλοδιάδοχες βαθμίδες δηλώνουν τον διαφορετικό βαθμό ύπαρξης των προ- διαγραφών των υπό αξιολόγηση παραμέτρων. Το έργο του αξιολογούμενου εκπαιδευτή επαγγελματικής κατάρτισης αξιολογείται ως εξαιρετικό, πολύ καλό, ικανοποιητικό και ακατάλληλο, ιδίως όταν εξακριβωθούν και τεκμηριωθούν αιτιολογημένα όσα αναφέρονται στον ακόλουθο πίνακα:

Άρθρο 6
Μορφή και περιεχόμενο κοινής αξιολογικής έκθεσης

1. Για τη διενέργεια της αξιολόγησης των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης συντάσσεται, από τον Διευθυντή και τους Υποδιευθυντές της οικείας Σ.Α.Ε.Κ., κοινή αξιολογική έκθεση, η οποία περιλαμβάνει υποχρεωτικά τεκμηριωμένη αποτίμηση του έργου του αξιολογούμενου εκπαιδευτή, με ειδική αιτιολόγηση της αξιολογικής κρίσης.

2. Για τη διαμόρφωση της έκθεσης αξιολόγησης, λαμβάνονται υποχρεωτικά υπόψη τα ακόλουθα στοιχεία: α) Η έκθεση αυτοαξιολόγησης, την οποία συντάσσουν οι αξιολογούμενοι, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 4 και β) η αποτίμηση του έργου του εκπαιδευτή από τους καταρτιζόμενους, η οποία διενεργείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 2 και 3.

3. Η κοινή έκθεση αξιολόγησης επιβάλλεται να είναι αιτιολογημένη και κάθε αξιολογική κρίση που εκφέρεται με αυτήν πρέπει να τεκμηριώνεται με ειδική αναφορά στα πορίσματα που προκύπτουν από τα στοιχεία λαμβάνονται υπόψη, σύμφωνα με την παρ. 2.

Η αποτίμηση του έργου του αξιολογούμενου εκπαιδευτή επαγγελματικής κατάρτισης και η ένταξη αυτού σε μία (1) από τις τέσσερις (4) βαθμίδες της προβλεπόμενης κλίμακας επιβάλλεται να γίνεται τεκμηριωμένα με την υπαγωγή συγκεκριμένων πραγματικών στοιχείων, περιστατικών, περιστάσεων, δεδομένων και χαρακτηριστικών συνδεόμενων ή σχετιζόμενων ευθέως με το αξιολογούμενο έργο συγκεκριμένου κάθε φορά υπό αξιολόγηση εκπαιδευτή στα ανά πεδίο αξιολόγησης κριτήρια και τις λοιπές αξιολογικές παραμέτρους, οι οποίες προβλέπονται στο άρθρο 31Ε του ν. 4763/2020 και στο άρθρο 5 της παρούσας και τη συνδρομή των οποίων οι αξιολογητές επιβάλλεται να εξακριβώσουν και τεκμηριώσουν αιτιολογημένα, όσον αφορά σε κάθε μία ξεχωριστά υπό αξιολόγηση περίπτωση. Η απλή και αόριστη επανάληψη του περιεχομένου διατάξεων του ν. 4763/2020 και της παρούσας, καθώς και η γενικευμένη χρήση στερεότυπων ή τυποποιημένων εκφράσεων ή και προτύπων ή υποδειγμάτων αξιολογικών εκθέσεων δεν προσδίδουν επαρκή και προσήκουσα αιτιολογία στις αξιολογικές εκθέσεις.

4. Ο Διευθυντής και οι Υποδιευθυντές της οικείας Σ.Α.Ε.Κ. υποχρεούνται να γνωστοποιούν στον αξιολογούμενο εκπαιδευτή επαγγελματικής κατάρτισης την κοινή αξιολογική έκθεση με κάθε πρόσφορο τρόπο, μετά το πέρας της διαδικασίας. Ο αξιολογούμενος εκπαιδευτής δικαιούται να ζητεί οποτεδήποτε από τη Διοίκηση της Σ.Α.Ε.Κ. και να λαμβάνει, με κάθε πρόσφορο τρόπο, πλή- ρη γνώση ή αντίγραφα των εκθέσεων αξιολόγησής του.

5. Η κοινή αξιολογική έκθεση του Διευθυντή και των Υποδιευθυντών της Σ.Α.Ε.Κ. κοινοποιείται, με ευθύνη του Διευθυντή της Σ.Α.Ε.Κ., στη Διεύθυνση Εφαρμογής Επαγγελματικής Κατάρτισης της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ., η οποία προβαίνει στη σχετική καταχώρισή της στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Ι.Ε.Κ. και των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) του άρθρου 55 του ν. 4692/2020 (Α’ 111), στο πεδίο «Αξιολόγηση».

Άρθρο 7
Συνέπειες αξιολόγησης

Αν το έργο ενός εκπαιδευτή αξιολογηθεί ως «ακατάλληλο» κατά την αξιολόγησή του σε ένα (1) από τα πεδία Α) ή Β) του άρθρου 5 ή και στα δύο (2) αυτά πεδία, τίθεται, αμέσως μετά τη λήξη του τρέχοντος έτους κατάρτισης και εντός του πρώτου μήνα του επομένου έτους κατάρτισης, εκτός του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Ι.Ε.Κ. και των Ε.Σ.Κ. του άρθρου 55 του ν. 4692/2020 για το επόμενο ένα (1) έτος κατάρτισης.»

Άρθρο 8 Παραρτήματα
Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας τα ακόλουθα παραρτήματα:
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α: ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β: ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β
Οδηγίες σχετικά με την εξαγωγή των αποτελεσμάτων των αξιολογήσεων από την ψηφιακή πλατφόρμα αξιολόγησης εκπαιδευτών Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

1. Η εξαγωγή του αποτελέσματος για τις αξιολογήσεις που γίνονται μέσω της πλατφόρμας για τους εκπαιδευτές από τους καταρτιζόμενους, θα προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμολογιών των ερωτηματολογίων τους. Η βαθμολογία για κάθε ερωτηματολόγιο αξιολόγησης θα προκύπτει από τον μέσο όρο της βαθμολογίας των κριτηρίων του. H βαθμολογία για κάθε κριτήριο θα προκύπτει από τον μέσο όρο της βαθμολογίας των υποκριτηρίων του.

2. Οι απαντήσεις στα ερωτηματολόγια των Εκπαιδευτών, αντιστοιχούν σε 5βαθμη κλίμακα συμφωνίας. 1 = Δεν συμφωνώ καθόλου
2 = Συμφωνώ λίγο
3 = Συμφωνώ αρκετά
4 = Συμφωνώ πολύ
5 = Συμφωνώ πάρα πολύ

3. Η σύνδεση των αποτελεσμάτων από τα ερωτηματολόγια της ψηφιακής πλατφόρμας με την αποτίμηση του
έργου των Εκπαιδευτών Σ.Α.Ε.Κ. του άρθρου 24 του ν. 5029/2023, γίνεται ως εξής:

– Όταν ο μέσος όρος των αριθμητικών αποτελεσμάτων από τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι καταρτιζόμενοι στην πλατφόρμα κυμαίνεται από 1 έως 1.9, τότε το έργο των Εκπαιδευτών Σ.Α.Ε.Κ. χαρακτηρίζεται ως ακατάλληλο,
– Όταν ο μέσος όρος των αριθμητικών αποτελεσμάτων από τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι καταρτιζόμενοι στην πλατφόρμα κυμαίνεται από 2 έως 2.9, τότε το έργο των Εκπαιδευτών Σ.Α.Ε.Κ. χαρακτηρίζεται ως ικανοποιητικό,
– Όταν ο μέσος όρος των αριθμητικών αποτελεσμάτων από τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι καταρτιζόμενοι στην πλατφόρμα κυμαίνεται από 3 έως 3.9,τότε το έργο των Εκπαιδευτών Σ.Α.Ε.Κ. χαρακτηρίζεται ως πολύ καλό,
– Όταν ο μέσος όρος των αριθμητικών αποτελεσμάτων από τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι καταρτιζόμενοι στην πλατφόρμα κυμαίνεται από 4 έως 4.9, τότε το έργο των Εκπαιδευτών Σ.Α.Ε.Κ. χαρακτηρίζεται ως εξαιρετικό.

Πηγή: https://www.esos.gr/arthra/87543/axiologisi-ekpaideyton-iek-saek-poini-diagrafis-gia-ena-etos-apo-mitroo-se-osoys-ergo?fbclid=IwAR1E7RxqyefQoUb_iaASalvs2f2_BuTdDb-nbHcqzV0CWSp4i12LN3JINGE_aem_AUGS2lM7Y8kR07uXdCJgO2UzFxErqISM7cyO7TAZPpey6SYKHh9088Wa4Lbp_cytl-yGnZeK2rEXztN982QFaUtZ&mibextid=xfxF2i